Josep M. Duart defensa a Àustria la necessitat de disposar de professorat preparat per als entorns no presencials

26 gener, 2017
josep maria duart

El professor del màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes (UPF-UOC), Josep M Duart ha defensat la necessitat de disposar de docents preparats per als entorns no presencials en el marc del 2016 E-Learning Tag de la Donau-Universitat de Krems, Àustria.

En la conferència titulada @E-learning success factors: lessons learned and challenges, a què van assistir els professors de la universitat austríaca, el professor Duart va exposar els factors determinats per a dur a terme una formació en línia de qualitat, posant exemples de diferents universitats d’arreu del món i de la pròpia Universitat Oberta de Catalunya. Durant la xerrada, Josep Maria Duart va posar l’èmfasi en la necessitat de disposar un model educatiu centrat en l’activitat d’aprenentatge i en comptar amb professorat preparat pel desenvolupament de la tasca docent en entorns no presencials. A partir dels diferents exemples es va generar un interessant debat amb els assistents a partir de la seva experiència com a docents en modalitat mixta a la universitat de Donau.

La Donau Universitat a Krems es va fundar fa 20 anys i imparteix programes de postgrau i doctorat. Es una universitat de formació continuada al llarg de la vida. La majoria dels seus programes estan en format blended learning, és a dir, que combina ensenyament presencial i virtual, i en l’actualitat estan transformant alguns dels programes a modalitat online.