Èxit de convocatòria al seminari ‘Detecció precoç dels trastorns infantils’

17 març, 2017

Maria Jose Buj PeredaMés de
cent persones van assistir a Castelló de la Plana al Seminari Detecció precoç dels trastorns infantils, a càrrec de la professora col·laboradora de la Universitat Oberta de Catalunya Maria Jose Buj. L’acte, inclòs en el cicle Seminaris d’Educació organitzat per la Xarxa Territorial de la UOC i el màster universitari de Dificultats de l’Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge, va comptar amb la presència d’estudiants i professionals del món de l’educació i la salut.

Buj, psicòloga i logopeda, va posar de manifest que l’entorn familiar i educatiu de l’infant, junt amb els professionals de la salut són els observadors privilegiats dels diferents problemes que es poden manifestar en el nen. També va puntualitzar que les investigacions sobre el desenvolupament del nen i un millor coneixement dels factors de risc permeten la detecció precoç i la prevenció de molts trastorns de nens. Els motius de consulta i derivació, els indicadors de risc, la prevenció i actuació i la psicopatologia infantil van ser els temes clau de la ponència.

La professora Buj Pereda ha estat docent en diverses assignatures de màster i altres titulacions privades a professionals de la salut i l’ensenyament. Actualment és professora col·laboradora a la UOC i forma part d’un equip de recerca i investigació sobre dificultats d’aprenentatge i trastorns del llenguatge. També ha publicat llibres sobre pautes educatives i psicopatologia, així com sobre gestió emocional.

Redactora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació