4 llibres de l’Editorial UOC sobre Psicologia i Educació

22 abril, 2020

Aquest 23 d’abril del 2020 és diferent, el confinament a causa de la COVID-19 ha desplaçat la celebració presencial de Sant Jordi al 23 de juliol. Tot i això des dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació volem celebrar la festa del llibre en la seva data, i enguany ho fem recomanant cinc publicacions de l’Editorial UOC de l’àmbit de la Psicologia, l’Educació o l’Acció social, que pots adquirir en paper però també en versió PDF. Bona lectura!

inclusió digital a l'aula

Inclusió digital a l’aula

Encetem aquesta breu llista Editorial UOC sobre Psicologia i Educació amb la publicació d’Ester Castejón, professora del màster en Dificultats de l’Aprenentatge i Trastorns del LlenguatgeConxi López i Miquel Selga, professor col·laborador del màster. Els tres experts volen respondre, amb aquest dossier, a una sèrie de qüestions sobre inclusió educació digital.

Inclusió digital a l’aula parteix de com podem els i les docents minimitzar les barreres a la participació i l’aprenentatge dels nostre alumnat amb propostes concretes per promoure l’enriquiment i el disseny d’activitats educatives de manera que donin més oportunitats d’èxit a TOT l’alumnat, sense exclusions.

por una acción social

Por una acción social crítica. Tensiones en la intervención social

Novetat del 2019, aquesta publicació de la col·lecció Laboratorio de Educación Social (LES), de
Nizaiá Cassián Yde, professora del grau en Educació SocialDébora Ávila CantosSergio García García i Marta Pérez Pérez ens apropa a la intervenció social des de la seva pròpia naturalesa.

Por una acción social crítica. Tensiones en la intervención social aporta una mirada crítica i reflexiva als professionals de l’àmbit social (educació social, psicologia social, treball social…). Una eina útil que apunta diverses qüestions: quin ha estat el paper històric de la intervenció social, tant en els seus efectes en la reproducció i estabilització de el control social, com en la seva transformació? Quines tensions travessa la intervenció social avui, com a forma de govern neoliberal que gestiona diversos camps de la societat sota una lògica econòmica i managerial?

investigación educativa

Investigación educativa. Una competencia profesional para la intervención

Publicació també recent, de l’octubre del 2019, es tracta d’un manual de metodologia de la investigació en ciències socials coordinat per Julio Meneses Naranjo, professor dels estudis i recercaire GenTIC, i editat per David Rodríguez Gómez Sergi Valero Ventura, professors col·laboradors.

Investigación educativa. Una competencia profesional para la intervención presenta el procés d’investigació científica en els diversos àmbits de l’educació, centrant-se en l’important paper que pot tenir per ajudar a orientar les decisions en relació a dos moments centrals: la fonamentació i l’avaluació de les pràctiques en l’exercici de l’activitat professional.

bullying y cyberbullying

Bullying y cyberbullying. Estrategias de evaluación, prevención e intervención

Llibre de Maite Garaigordobil, professora col·laboradora, que analitza els fenòmens de l’assetjament escolar i cyberbullying, i aporta estratègies d’avaluació, prevenció i intervenció des de la societat, l’escola, la família i la consulta.

Bullying y cyberbullying. Estrategias de evaluación, prevención e intervención aprofundeix en la prevalença i la gravetat de l’assetjament escolar i el cyberbullying. Unes problemàtiques que afecten un percentatge d’estudiants digne de consideració i tenen greus conseqüències per a tots els implicats, especialment per a les víctimes, però també per als agressors i els observadors. Les conclusions dels estudis emfatitzen la necessitat de posar en marxa mesures d’identificació-avaluació, prevenció i intervenció, des del context educatiu, familiar, comunitari i clínic.

Pots adquirir totes aquestes publicacions Editorial UOC sobre Psicologia i Educació al seu web, on trobaràs altres títols interessants.

Editora i redactora de continguts dels Estudis