Ciència en acció distingeix un titulat de la UOC pel seu ús de simulacions de Scratch per ensenyar física

23 octubre, 2017

El jurat del certamen internacional Ciencia en acción ha atorgat una menció d’honor a la divulgació científica a Carles Fuentes Pagès –titulat per la UOC en el màster universitari d’Educació i TIC (eLearning) i professor de secundària de l’Institut d’Aran de Vielha– pel seu treball final de màster de la UOC, en el que utilitza simulacions de Scratch com a recurs per ensenyar física a batxillerat.

El jurat destaca el valor de Fuentes per “presentar la física de manera original i rigorosa” i pel seu potencial de “millorar l’aprenentatge d’aquesta disciplina a batxillerat”.

Ciència en acció és un concurs dirigit a professors de tots els nivells educatius, investigadors i divulgadors científics, així com a qualsevol persona interessada en l’ensenyament de qualsevol disciplina científica d’Espanya, Portugal i Llatinoamèrica. El  principal objectiu és aproximar la ciència i la tecnologia al públic d’una manera dinàmica, fàcil i amena.

En el concurs s’hi  involucren entitats vinculades a la ciència com ara el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), la Fundación Lilly (FL), la Fundació Privada Cellex, l’Institut de Ciències Matemátiques (IGMAT), la Reial Societat Espanyola de Física (RSEF), la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ), la Societat Espanyola d’Astronomia (SEA), la Societat Espanyola de Bioquímica y Biologia Molecular (SEBBM) i la Societat Geològica d’España (SGE).

Carles Fuentes Pagès ja va explicar en aquest blog la seva iniciativa d’utilitzar simulacions de Scratch per a la docència de física a batxillerat.

Redactora col·laboradora