Els articles més llegits del 2020

28 desembre, 2020
artículos más leídos del 2020 Foto de Kelly Sikkema a Unsplash

Ningú no hauria endevinat fa un any els reptes que hem hagut d’encarar aquest 2020. Des d’aquest blog hem intentat posar el nostre granet de sorra, recollint la informació, els consells i les idees que ha desenvolupat l’equip docent i investigador dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la UOC. A continuació, us deixem els cinc articles més llegits del 2020, aquest any atípic.

1. Asperger en femení: un autisme amb característiques pròpies

Durant molt temps, l’Asperger femení ha quedat ocult. Les nenes, noies i dones amb Asperger tenen destreses diferents de les masculines, i la predominança de la visió masculina en el diagnòstic ha fet que aquest no es fes adequadament. En aquest post resumim les característiques pròpies d’aquest trastorn en el cas femení i els reptes de futur a què s’enfronta.

2. Feedback i educació online: la retroalimentació en l’aprenentatge

El grup de recerca Feed2Learn dels Estudis està especialitzat en la recerca sobre els processos de retroalimentació en l’educació en línia. Teresa Guasch (directora dels Estudis), Anna Espasa, i Rosa M. Mayordomo, totes tres professores i investigadores del grup, ens parlaven de com fer un feedback útil, que els estudiants puguin apropiar-se i aplicar als seus processos d’aprenentatge. Especialment, se centraven en els entorns en línia i les necessitats específiques que presenten en aquest aspecte.

3. Cicle de webinars ‘Docència no presencial d’emergència’

La irrupció de la pandèmia va provocar una reacció quasi immediata a la UOC. Aprofitant l’experiència de docència i investigació dels Estudis, es va dissenyar aquest cicle, dirigit al professorat que necessiti implantar solucions urgents de docència en línia. La iniciativa va ser del grup de recerca Edul@b, i els primers webinars van estar a càrrec del nostre equip docent: consells per superar la distància social, estratègies per dissenyar els cursos i les activitats, claus per avaluar de forma efectiva, eines i recursos per la docència, preguntes per generar actituds digitals crítiques entre els estudiants i molt més.

4.Disseny de cursos en línia

De cada webinar del cicle Docència no presencial d’emergència en vam fer un resum al blog. Un d’aquests posts és el quart dels articles més llegits aquest any: es tracta del resum de Disseny de cursos en línia, seminari a càrrec de Lourdes Guàrdia. Guàrdia, que és sotsdirectora de docència dels Estudis, professora i investigadora d’Edul@b, va parlar sobre la importància del disseny en temps de pandèmia, del concepte de “disseny tecnopedagògic” i de les fases d’un bon procés de disseny.

5. Com gestionar el procés de dol en la infància

Igual que l’àmbit dels Estudis dedicat a l’educació, l’equip docent investigador de Psicologia també va respondre ràpidament a la situació generada per la COVID-19. Una de les dificultats més grans que ha generat ha estat la mort de persones en soledat, sense la possibilitat de comiat entre familiars, cosa que complica el procés de dol. Zenaida Aguilar Vijande, professora col·laboradora del màster en Psicologia Infantil i Juvenil, ens va donar una sèrie de recomanacions per gestionar el dol en la infància, tenint en compte les diferències segons cada franja d’edat.

Redactora col·laboradora dels Estudis
Roberto29 desembre, 2020 a les 2:00 pm

Muy buen artículo, muy bien explicado todo,se agradece, gracias.

Respon